Să TIFF-aci mare, episodul 3

Vă propun o scurtă analiză a TIFF-ului prin ochii celor care l-au adus în faţa noastră pentru a noua oară consecutiv …

Astăzi, episodul 3 : Cristi Dumitrescu, website content manager TIFF 2010


Se făcea că dădea din picioare prin 1978, prin Bucureşti. Se făcea că ani mai târziu dădea din gură pe la diverse posturi de radio, unde i-a plăcut atât de mult că a rămas vreo 12 ani. La Diverse. Scurtă trecere printr-o firmă dezorganizatoare de evenimente, aşa cum o numeşte el, eşuare intempestivă în management la o pizzerie de Capitală, iar din 2009 mare şef peste online TIFF. Spun mare, pentru că … ei bine, pentru că e adevărul …

“Şi îmi place Grey’s Anatomy de mor. Asta aşa, ca informaţie de culise. Şi, dacă ar mai fi ceva de spus, deşi sunt bucureştean get-beget, m-aş muta oricând la Cluj. Şi cred că o să şi fac asta. E ceva ce-mi place la oraşul ăsta şi, în ultima vreme, şi cineva care-mi place.

Dar să începem …

De unde a pornit marea schimbare a TIFF-ului pentru 2010?

Păi în primul rând, marea schimbare a TIFF-ului, dacă e să ne referim la mediul online, a pornit din dorinţa evidenţă de a populariza festivalul şi în rândul “internauţilor”. Cred că asta e cea mai comună, simplă şi la îndemână justificare pe care o puteam găsi. Totul a început cu noul site, mult mai prietenos, adaptat nevoilor noastre în primul rând şi demn de un festival de calibrul TIFF. După care ne-am gândit că nu ar strică să apelăm la deja celebrele site-uri de socializare/popularizare pe care nu are rost să le mai numesc. Colega Flavia a făcut o mega treabă şi a reuşit în foarte scurt timp să ridice conturile noastre pe cele mai înalte culmi ale prosperităţii, din punct de vedere al numărului de vizitatori. Cred că, de fapt, marea schimbare a pornit din noi.

Ce înseamnă site-ul TIFF în 2010 şi care sunt provocările la care răspunzi zilnic?

Site-ul TIFF înseamnă acum o platformă noua, proaspătă, bine structurată, având în spate sute de ore de muncă, de multe ori neîntreruptă. Provocări? Site-ul în sine este cea mai mare provocare, încă din luna noiembrie, când a început perioadă de gestaţie, până în februarie când l-am născut şi l-am arătat lumii întregi şi chiar şi acum. Mereu apare ceva nou, mereu se vrea ceva mai mult şi parcă nu mai terminăm niciodată. Nu că mi-ar părea rău. Pentru că una peste altă, îmi place ceea ce fac. Şi cum fac.

Cea mai tare chestie de anul ăsta a fost un mail de la o Doamnă, foarte nervoasă în felul ei, care ne-a scris “pe adresă redacţiei”. Doamnă în cauza ne-a mustrat groaznic pentru că ne-am permis să desfăşurăm cea de-a noua ediţie a festivalului FIX în perioadă Eurovizionului. Ne cerem scuze şi pe această cale. Dacă ne dădeam seamă la timp de acest lucru, cred că am fi putut organiza un eveniment special. În acest sens, am fi putut retransmite finală Eurovizion în toate cinematografele. Dar na, nu ne-am dat seamă, după cum ziceam.

Cum ai ajuns să faci parte din echipa TIFF ?

Pe scurt? A fost de-ajuns să-mi doresc asta foarte mult!

Cum se vede TIFF din background? Ce înseamnă creşterea constantă de la an la an din perspectiva ta, ca şi organizator de online?

Faţă de anul trecut, de când am început să păstoresc site-ul, pot să spun – fără falsă modestie – că acest copil a crescut din ce în ce mai mult. Mai ales anul ăsta, folosind şi canalele de comunicare auxiliare (FB, Twitter, Youtube) am reuşit performanţă de a avea, de la o săptămâna la altă, creşteri de peste 400 %. Şi asta în fiecare săptămâna, de o lună încoace. Ceea ce a dus şi la evenimente neplăcute despre care nu vrem să pomenim. Cred că această creştere reprezintă în sinea ei faptul că muncă noastră a fost bine primită de vizitatorii site-ului. Adică ne-am făcut treabă cum trebuie şi cum ne-am propus. Pentru cei care cred că e uşor ceea ce facem noi aici, îi invit să vină să stea câteva ore în birou cu noi. Frate, e cel mai nebun colectiv în care am lucrat, cu cei mai mulţi scandalagii şi – totuşi – cel mai profesionist. Sunt mândru de ei şi de mine că rezist! Raluca P. rules!

Ce te enervează la TIFF?

Că durează doar atât cât durează. Nici mai mult, nici mai puţin.

Cea mai tare fază online?

Dacă răspund că nu ştiu, sigur o să mă certe Tudor Giurgiu. Deci răspunsul la întrebarea asta, după cum am fost sfătuit, este: “Intraţi pe site. Avem totul acolo.”

De ce nu durează mai mult TIFF online?

Ne-am propus ca începând de la această ediţie să avem şi un răspuns la acestă întrebare. Încă nu ştim care e, dar muncim mult la partea asta. Totuşi ceva concret îţi pot spune. Prin amabilitatea Iuliei Rugina, adevărată doamnă a Let’s Go Digital!, vom posta după festival, pe site-ul TIFF, toate filmele finaliste ale LGD! Asta pentru că acei copii frumoşi merită asta şi merită să aibe cu ce se mândri şi lăuda la prieteni. Una e să-ţi postezi filmul pe youtube şi altă e să fie pe un site oficial de festival.

Care sunt principalele trei lucruri care nu trebuie ratate la TIFF 2010?

Din punctul meu de vedere? Site-ul, transmisiile live online şi berea la 4 litri de la barul nostru preferat…

Care este mare ta dorinţă de la TIFF 2011?

TIFF TV. Revin cu detalii la anul!

BONUS : Scurtă privire prin departamentul de presă/online al TIFF 2010 (Casa Municipală de Cultură)

De reţinut : TIFF TV vine la TIFF 2011, oamenii sunt nervoşi că la TIFF nu s-a proiectat şi Eurovisionul (doleanţă la care s-a răspuns pentru 10 minute pe tiff.ro), filmele de la Let’s Go Digital vor fi publice şi disponibile pe tiff.ro, iar lui Cristi îi place de o clujeancă (din Deva, de fapt). Era să uit : Cristi îşi părăseşte biroul de la TIFF doar pentru mâncare, somn, barul Republik şi pentru a fi rege, măcar o dată pe zi…

PS : tiff.ro a fost creat de nişte băieţi deştepţi, aşa cum îi numeşte Cristi, pe cei de la True Art Sibiu.

Pe mâine …

1 thought on “Să TIFF-aci mare, episodul 3”

  1. Pingback: daiszler.ro » Să TIFF-aci mare, episodul 8

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.