Să TIFF-aci mare

Vă propun o scurtă analiză a TIFF-ului prin ochii celor care l-au adus în faţa noastră pentru a noua oară consecutiv …

Episodul 1 : Florin Avram, coordonator bloggeri TIFF 2010

Are 23 de ani, a fost şcolit prin Cluj şi prin Bucureşti. A lucrat la Europa FM, monden.info şi McCann Erikson România, dar parcă nimic nu e TIFF… Mai ales că el este cel care l-a convins pe Mihai Chirilov să-şi deschidă cont pe twitter …

Florin Avram se ocupă de bloguri şi în viaţa reală, aşa că la TIFF 2010 coordonarea bloggerilor acreditaţi pare o joacă de copii. A vorbit pentru voi despre new media, bloggeri şi TIFF într-o întrevedere petrecută vineri noaptea târziu pe Centrul Clujului, la un pas de Piaţa Unirii…

Care sunt bloggeri acreditaţi la TIFF 2010?

Avem 10 bloggeri invitaţi, nu i-aş numi acreditaţi. Ei au fost invitaţi între 3-6 iunie, în cadrul Zilelor Filmului Românesc.

Sunt 10 la număr, dar cred că doar 9 vor ajunge :

arhiblog.ro, floringrozea.ro, adipopescu.com, hotcity.ro, filmetari.com, raduneag.com, mironeasca.com, clujlife.com, piticu.ro

Ei vor acorda un premiu special, premiu din partea bloggerilor … Au masa, cazarea şi transportul (într-o mare parte  … excepţie cu raduneag.com şi clujlife.com) asigurate.

Bloggeri străini nu?

Deocamdată nu. Doar critici de film şi jurnalişti.

Ce faci în calitate de coordonator bloggeri la festival?

Trebuie să mă asigur că festivalul este foarte vizibil pe online. Anul ăsta s-a investit foarte mult pe partea de online. Site-ul a fost refăcut în totalitate, are mai multe secţiuni etc. Informaţia este mult mai vizibilă şi se găseşte mult mai uşor. Oferă informaţii complete despre bilete şi despre evenimentele conexe … De o lună de zile avem o promovare foarte puternică pe new media, pe facebook, pe twitter etc ..

O căutare pe Google îţi afişează câteva zeci de mii de rezultate cu TIFF 2010. Sunteţi, deci, foarte vizibili. Pe multe dintre aceste rezultate au loc diverse concursuri cu premii în bilete TIFF. Ştii ceva?

Pot doar să spun că festivalul este într-adevăr foarte vizibil. Multe dintre aceste site-uri şi-au lansat proprii concursuri conexe TIFF pentru publicul online, lucru care nu poate decât să mă bucure.

Până la urmă care este reţeta unei campanii de comunicare reuşite în online?

Secretul constă într-o strategie foarte bine pusă la punct prin aplicarea unor tehnici de comunicare deja “patentate” de mogulii online-ului. Obligatoriu, fiecare campanie de comunicare online trebuie sa aibă în egală măsură şi chestiuni originale, bine targetate pe public şi pe scopul campaniei în sine. În plus alegerea unor stakeholderi potriviţi poate face diferenţa dintre o campanie bună şi una perfectă.

Drumul până la TIFF?

Pe scurt : voluntar, jurnalist acreditat, împătimit, … pariu cu mine să fac parte din TIFF, … prezent …

Nu l-am ţinut mai mult pentru că era foarte obosit … Oricum … are meritul că l-a convins pe Chirilov să-şi facă un cont pe twitter …

9 thoughts on “Să TIFF-aci mare”

  1. Sincera, eu am urmarit cei 10 bloggeri, si nu au scris mare lucru despre TIFF. eu daca as fi fost acreditata la TIFF ca si blogger, as fi stat cat mai mult timp posibil la festival, la filme, si as fi scris despre tot ce am trait acolo. M-au deazamagit bloggerii astia, si sunt de acord cu Andi ca ar fi fost mai bine sa scrie niste bloggeri anonimi. Oricum, mi-am propus ca la anul sa am si eu acreditare de blogger 😛

  2. Pingback: Bloggeri la TIFF 2010 « Blog ePoken

  3. Florin, in teorie e buna ideea, dar incercati sa echilibrati! Sa fie si aia cunoscuti, si aia nisati, si bloggeri – vedete din offline, si unii doar pasionati, chiar daca nu sunt cititi. Numai bine.

  4. Echipa TIFF a incercat sa aduca in vizorul cat mai multor oameni din online festivalul. Din acest motiv au fost invitati si alti bloggeri fata de anul trecut. Ideea este de a creste vizibilitatea TIFF in online, de aceea este importanta diversitatea si prezenta unor oameni noi la Cluj.

  5. Ce trafic sa genereze daca nu sunt cititi de nimeni si n-a auzit nimeni de ei? Nu devin relevanti peste noapte. Accentul se pune in mod normal pe cei de nisa / liderii de opinie, nu pe cineva care nu e nici citit, nici nu scrie pe nisa respectiva, nici nu a auzit nimeni de el, nici comentat, nici preluat. In afara de spotul de prezentare, care chiar a fost preluat, nu am vazut sa se scrie altceva anul asta pe bloguri despre tiff.

  6. @ Mada : Nu ştiu exact care au fost criteriile de selecţie. Când am stat de vorbă cu Florin, el mi-a zis că echipa de la TIFF a venit cu propuneri … care au fost discutate … Nu ştiu dacă a contat foarte mult traficul pe blog sau mai degrabă felul în care oamenii ăştia scriu …
    În locul celor de la TIFF aş fi făcut un pariu şi mai îndrăzneţ şi aş fi luat în calcul nişte bloggeri complet anonimi ca să demonstrez ce în ce măsură poate creşte festivalul pe online … I-aş fi plătit pe 10 doritori să scrie ce şi cum vor ei despre TIFF şi aş fi urmărit reacţiile lumii, traficul generat etc …
    Mai mult … aş fi plătit nişte oameni să încerce să povestească filmele la care se uită în direct pe twitter din sala de proiecţie … 🙂
    Dar … oricum prezenţa TIFF pe online e mult mai solidă anul ăsta decât a fost anul trecut …

  7. Pingback: Bloggeri la TIFF 2010 | Florin Avram Blog

  8. Dar cine sunt bloggerii aia acreditati/invitati pana la urma? Ca n-am auzit de majoritatea… In afara de Piticu, Arhi si Grozea (al carui blog nu e citit de nimeni – 300 unici pe zi?! si e irelevant ca invitat la un asemenea eveniment). Iar Hotcity si ClujLife nici macar nu sunt bloguri… Cum s-au dat mai exact invitatiile astea? Erau altii mult mai relevanti care ar fi meritat sa fie acolo. Intreb fiindca am vazut multe reactii nasoale pe bloguri/Twitter anu asta referitoare la organizarea tiff (incepand cu un articol la zoso) si toti au aceeasi dilema. Nu pare deloc a fi o campanie bine pusa la punct, dimpotriva.

Leave a Reply to Emme Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.